“Być na diecie” to coraz częściej spotykane hasło wśród znajomych czy rodziny. Modne stało się fit odżywianie i fit tryb życia. Czasami problemy zdrowotne powodują odkładanie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a pozbycie się jej bez wcześniejszej diagnozy problemu jest bardzo trudne. Częstą przypadłością kobiet jest insulinooporność, z którą ciężko jest zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Z pomocą przychodzi książka- Słodkości w insulinooporności. Świetna pozycja kulinarna mówiąca, że nie trzeba rezygnować całkowicie ze słodyczy, aby żyć zdrowo.

Cud bez ścisłej diety

Czy możliwe jest zachowanie pięknej, smukłej sylwetki bez rezygnowania ze słodkich przekąsek? Można byłoby zdecydowanie zaprzeczyć, gdyby nie fakt, że Magdalena Makowska i Dominika Musiałowska stworzyły książkę o fit słodyczach ‘’Słodkości w insulinooporności” (https://www.taniaksiazka.pl/slodkosci-w-insulinoopornosci-magdalena-makarowska-p-1309655.html). Autorki zawodowo zajmują się zdrowym odżywianiem i pracą z ludźmi o rożnych przypadłościach. Swoją wiedzę czerpały z doświadczenia, dlatego publikacja napisana jest przystępnie, zawarte jest wiele cennych wskazówek i sposobów na walkę z niezdrowym cukrem. Przede wszystkim jest to podręcznik do nauki naszego mózgu odpowiedniego myślenia i przyjemnego wpojenia zasad zdrowego odżywiania.

Trudno w to uwierzyć, ale istnieją zamienniki cukru, które wcale nie muszą szkodzić, a jednocześnie nadają słodycz i mają mało kalorii. Stosując przepisy ze wspomnianej literatury oraz trzymając się odpowiednich zasad żywienia i dziennej dawki ruchu, można polepszyć samopoczucie i wygląd. Najważniejszą ideą jest nierezygnowanie z przyjemności jaką dają nam słodycze.

Dlaczego insulinooporność?

Tytuł książki to wzmianka o dość częstej przypadłości jaką jest insulinooporność. Insulinooporność to obniżona wrażliwość organizmu na działanie insuliny. Może doprowadzić do pojawienia się cukrzycy typu II. Najbardziej narażone osoby mają nadwagę lub otyłość, ponieważ tkanka tłuszczowa przyczynia się do syntezy antagonistycznych hormonów dla insuliny. Wzrasta stężenie glukozy we krwi, a insulina jest nadprodukowana. Dzięki przepisom z książki jedzenie przekąsek nie jest grzeszkiem i wyrzutem sumienia, ale zdecydowanie świadomym i zdrowym wyborem. Zamienniki cukru zmniejszają ryzyko podwyższenia stężenia glukozy we krwi. Insulina działa na odpowiednim poziomie, a glukoza nie odkłada się.
Czy z książki mogą korzystać tylko osoby cierpiące na insulinooporność? Oczywiście, że nie! Każdy, kto ma chęć zrezygnować z cukru i cieszyć się smakiem przygotowanych ciasteczek może sięgnąć po tę pozycję. Dodatkowo autorki zamieściły ciekawostki dotyczące produktów spożywczych, o których na co dzień nie myślimy, a znacznie wpływają na nasze zdrowie.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com